jak mi hot-yoga změnila život

pátek 7. dubna 2017
Krásný pátek vám přeju! Sezóna plavek (a Varů) se nám nějak úkrutně blíží, a tak jsem v rámci příprav tento týden zahájila menší očistnou kúru a rozhodla jsem se začít pravidelně cvičit a vrátit se teď v dubnu po Velikonocích k mé milované hot-yoze. A právě o ní Vám chci napsat, protože mi změnila dá se říct život – nejen postavu …
Fotka uživatele Hot Yoga.
Co je hot-yoga a proč jsem si ji vybrala

Asi jako jedna z mála jsem na hot-yogu nešla s cílem zhubnout, nýbrž zpevnit a vytvarovat postavu. Na konci roku 2015 jsem díky velikému pracovnímu vypětí „přešla“ během krátké chvíle z velikosti 38 na 34 a na mé „nové““ postavě byla na první pohled vidět absence křivek i svalů, což jsem se v lednu loňského roku rozhodla řešit a vyzkoušet hot-yogu, protože představa jít někam na spinning, aerobic nebo do posilovny mě narovinu děsí! Ptáte se, v čem se hot-yoga liší od ostatních sportů?
Jóga přináší rovnováhu a harmonii mezi tělem, myslí a duší. Je také doporučována jako rehabilitační metoda. Jóga vám může pomoci, když: trpíte migrénami, máte stresující či sedavé zaměstnání, trpíte bolestmi zad, máte problémy s menopauzou nebo jen chcete zhubnout a mít více energie. Jóga je také vhodná jako kompenzace k jednostrannému zatížení sportovců. 
 Praktikování jógy v teple nám umožňuje jít do polohy plynuleji, hlouběji a bezpečněji. Dostanete se tam, kam byste nikdy nedoufali, že se Vám to podaří. Tělo se stává mnohem pružnější, protože se neochlazuje od okolí. Zrychluje se srdeční tep, jóga se tak stává kardiovaskulárním cvičením. Dochází ke zlepšení krevního oběhu a okysličení celého organismu. Skrze pocení dochází k detoxikaci organismu (i vnitřních orgánů). Teplo otevírá póry, čistí pleť a čistí plíce. Vzhledem k tomu, že se praktikuje ve vyhřátém sále, dochází k upevnění vaší vůle. (Zdroj: http://www.hotyoga42.cz)

Fotka uživatele Hot Yoga.
Začátek

Z nabídky studií, které jsou v Praze na výběr mne nejvíce zaujalo studio Petry Danhelové, díky skvělým referencím a i krásně zpracovaným web. stránkách – pro zobr. klikněte zde. Před první lekcí jsem cítila mírné obavy, které jsou řekla bych naprosto přirozené. Všechny obavy i nervozita opadlly v momentě, kdy jsem se v šatně převlékla do „úboru“ a absolvovala jsem před lekcí úvodní instruktáž od skvělého lektora Martina. Ten nám vysvětlil do detailu, jak bude lekce probíhat, čeho se máme vyvarovat a hlavně nás uklidnil, že jakmile budeme cítit jakoukoli nevolnost z horka nebo vyčerpání, s klidem si máme lehnout na podložku a nepřeceňovat své síly. Poté nám nováčkům umístil podložky do středu místnosti, aby na nás dobře viděl a mohl nás i lépe instruovat a lekce mohla začít :)
* co se týče „technických“ věcí a doporučení před cvičením, je dobré se cca 3 hodiny vyvarovat těžkým jídlům a během dne vypít dostatek neperlivé vody. (pokud se chystáte na ranní lekci, doporučuji vám malou lehkou snídani v podobě ovoce, či smoothie a alespoň 0,5 l tekutin, aby se vám neudělalo špatně)

První pocity

Narovinu Vám mohu říci, že první lekce patřila mezi ty nejnáročnější, zvládnout „ustát“ šílené horko a vlhkost v sále plus odcvičit celou sestavu cviků je pěkná dřina! Kdo to zládne hned naporvé, má můj hluboký obdiv a respekt :-) Já jsem z 90 min odcvičila cca 50-60 min. a po zbytek času jsem vůbec přemýšlela, jestli mě tam ještě někdo kdy vůbec uvidí. Na konci lekce po devadesáti min., které se zdály nekonečné, jsem doslova ždímala veškeré oblečení a i vlasy a cítila jsem neuvěřitelnou únavu, ta se ale během krátké chvíle neuvěřitelně přetransformovala a najednou se dostavil pocit neuvěřitelné spokojenosti a „klidu“, a tak jsem již během cesty domů věděla, že pozítří jdu cvičit znova – což jsem také dodržela.

Fotka uživatele Hot Yoga.
Po pár týdnech

Už se z hot-yogy stala „kamarádka“, každá lekce byla lepší a lepší, horko v sále se najednou stalo „rutinou“, kterou dá se říct nevnímáte, navíc po pár lekcích začnete mít i reálné ponětí o čase a víte, která pozice bude následova a pochopitelně největší progres jde vidět ve vašich dovednostech – pozice, která vám na začátku připadají jako mission impossible se po pár týdnech mění pomalu na mission possible a pochopitelně, nejvíce se mění vaše tělo. (V případě, že cvičíte poctivě pravidelně a po lekcích si nenaložíte knedlo-vepřo :))

Výsledky 

Část, která Vás bude zajímat asi nejvíce?. Jakých výsledků jsem dosáhla? Po dvou měsících jsem se moje váha ustálila na 61 kg a poprvé v životě jsem oblékla i džíny vel. 34, největší rozdíl byl vidět na „starém“ oblečení, ze kterého jsem doslova plavala. Dalším super benefitem bylo, že mi hot-yoga hodně moc zredukovala celulitidu – ta doslova mizela před očima, aniž bych se namazala jakýmkoliv přípravkem. Dalším významným benefitem je, že má opravdu blahodárný vliv na psychciku a donutíí vás úplně „vypnout“, s čímž já mívám obvykle problémy :)

Jedinou dá se říct nevýhodou může být trochu její nedostupnost – pokud nebydlíte v Praze či ve velkých městech a pochopitelně cena, cvičení nepatří mezi nejlevnější aktivitu, nicméně věřím, že pokud si hot-yogu zamilujete, budete ochotni ji obětovat i nějakou tu korunku navíc … já jsem třeba přestala zběsile nakupovat kabelky a boty:) Ve studiu Hot-Yoga 42 u Péti Danhelové je navíc pro nováčky připraven skvělé členství na první měsíc za cenu 990,- Kč. 

Tak co, jdete do toho se mnou? Zaujala Vás hot-yoga? Máte s ní nějaké zkušenosti? :) Krásný víkend a sportu zdar! XO 

Foto zdroj: facebook.com/hotyoga.cz, Pinterest

4 komentáře

  1. Hot joga me laka ale nesnasim teplo dela se mi prri nem blbe tak nevim. Ale vypadas s tim spokojene takze o tom jeste popremyslim. Nedavno sem tu dokonce videla letak. Na novy studio :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za zkoušku určitě nic nedáš :) Hlavně nebuď jako já - koupila jsem si hned při první návštěvě měsíční členství, aniž bych věděla, jestli to "dopadne" :D Ale nelituji :)

      Vymazat
  2. Jsem strašně smutná z toho, že u nás hot yoga není, protože bych do toho určitě šla! Zní to suprově a úplně vypnout bych alespoň jednou za čas také potřebovala, protože to moc neumím. :/
    Super článek a moc se mi líbí tvůj nový vzhled blogu! Fakt nádhera! :) <3
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno, tak to je mi líto, věřím, že by sis hot-yógu taky zamilovala ....:) A jinak moc děkuju! jsem moc ráda, že se Ti nový design líbí :)

      Vymazat